Chcesz być na bieżąco?
Zapisz się!
Szkoła przyszłości - przyjaźnie wymagająca
Wprowadzanie reformy programowej kształcenia ogólnego stawia przed nauczycielami, dyrekcjami szkół i organami prowadzącymi wiele nowych zadań, w tym m.in. konieczność zmiany metod realizacji procesu dydaktycznego. Odpowiednie wewnątrzszkolne projekty edukacyjne warunkują wprowadzenie nowych - aktywizujących ucznia - metod nauczania, osiąganie celów, których realizacja będzie nie tylko potwierdzeniem słuszności obranej drogi reformowania polskiej szkoły, ale przede wszystkim warunkiem przygotowania uczniów do aktywnego osobistego i zawodowego życia w społeczności europejskiej.
Myśląc o "Szkole Przyszłości" Dyrekcja Szkoły, Grono Pedagogiczne i społeczność uczniowska uważa, że obecny system kształcenia jest mało elastyczny, w nikłym stopniu dostosowany do rynku pracy oraz standardów Unii Europejskiej. Przyszły absolwent szkoły średniej powinien: wyróżniać się kompetencjami merytorycznymi, wykazać się biegłą znajomością języków obcych, posiadać umiejętności negocjacyjne, jak również twórczy sposób myślenia, przedsiębiorczość oraz elastyczność w podejmowaniu działań. Tylko takie umiejętności mogą decydować o pozycji polskiej młodzieży w społeczeństwie zjednoczonej Europy.
Te właśnie predyspozycje i umiejętności może rozwijać i kształcić młodzież naszej szkoły w trakcie realizacji wewnątrzszkolnego projektu edukacyjnego "Szkoła przyszłości" przyjaźnie wymagająca?. Będzie to proces długofalowy i nastawiony przede wszystkim na dobro ucznia. Dyrektor Krystian Szatka powołał zespół nauczycieli, którzy będą odpowiedzialni za realizację projektu.
Skład zespołu jest następujący:
- Anna Sanocka - koordynator projektu
- Ewa Rutkowska - koordynator projektu
- Julianna Smolik - lider projektu
- Bożena Kokot - lider projektu
- Grzegorz Mandelka - lider projektu
- Weronika Biadacz - lider projektu
Liderzy komisji:
- Halina Wiśniewska
- Ewa Nowakowska
- Julita Machowska
- Wiesława Stasiak-Matić
- Elżbieta Toczyńska
- Tatiana Sieradzka-Klinik
Celem strategicznym programu jest: podnoszenie jakości kształcenia i procesu wychowania w ZSE-U. Cele ogólne, które wskazują kierunki działań szkoły to:ZSE-U to szkoła sięgająca z jednej strony do najlepszych wzorów w tradycji polskiej edukacji, a z drugiej strony - otwarta na nowe wyzwania współczesnościZSE-U to szkoła, która odnajdzie wzorce w epoce Oświecenia - w Szkole Rycerskiej.
ZSE-U wykorzysta dwa aspekty działań:
- Kultywowanie patriotyzmu
- Praca ucznia nad sobą
ZSE-U wdraża proces jakości pracy szkołyZSE-U wspiera rozwój zawodowy nauczyciela i podnosi jakość WDNZSE-U stosuje nowoczesne metody nauczania oraz techniki informacyjne w nauczaniu i zarządzaniu. ZSE-U współpracuje ze szkołami w Unii Europejskiej i propaguje idee proeuropejskie w środowisku szkolnym. ZSE-U współpracuje z otoczeniem szkoły i podejmuje działania integrujące społeczność szkolną w przeciwdziałaniu przemocy i agresji.